WITAMY NA STRONIE NASZEJ SZKOŁY ::Opłata za obiady dla dzieci i młodzieży za m-c CZERWIEC 2018 roku wynosi: Dzieci i młodzież: 35,00 zł Personel: 53,20 zł Termin płatności upływa z dniem 25.05.2018 roku. Wpłat należy dokonywać wyłącznie na konto bankowe szkoły: 38 8857 0002 3001 0100 0996 0001

WDŻ

Wychowanie do Życia w Rodzinie


Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

Wychowanie do życia w rodzinie jest jednym z przedmiotów, na którym uświadamiamy sobie jak dużą wartością w życiu człowieka jest rodzina. Ponadto dzięki naszym spotkaniom otrzymujecie, drodzy Uczniowie, pomoc w zrozumieniu i akceptacji trudnych przemian zachodzących w okresie dojrzewania.

Mam nadzieję, że wspólne spędzanie czasu na zajęciach będzie dla Was źródłem radości, powiązanej ze zdobywaniem wiedzy o sobie samym.


                                                                           Izabela Kędzierzawska

                                                                               nauczyciel WdŻwR

 


 

Tematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie:

 

klasa IV

1. Wspólnota domu, serca i myśli – funkcje rodziny

2. Witaj w domu – funkcje prokreacyjna i opiekuńcza

3. Zasady i normy – funkcje wychowawcza i socjalizacyjna

4. Miłość, która scala – funkcje psychiczno-uczuciowa i kontrolna

5. Jesteśmy razem – funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna

6. Człowiek – istota płciowa

7. Przekazywanie życia

8. U progu dojrzewania

9. Rodzi się dziecko

10. Intymność

11. Obrona własnej intymności

12. Koleżeństwo

13. Dobre wychowanie

14. Internet – świat prawdziwy

 

klasa V


1. O rodzinie i nie tylko, czyli tematyka naszych spotkań

2. Tworzymy wspólnotę, czyli o funkcji prokreacyjnej oraz ekonomicznej rodziny 

3. Jak budować wspólnotę rodzinną, czyli o funkcji kulturowej,rekreacyjno-towarzyskiej oraz integracyjno-kontrolnej

4. Nie jesteście sami, czyli o funkcji opiekuńczej i socjalizacyjnej rodziny 

5. Kiedy dom jest przystanią, czyli o funkcji psychiczno-uczuciowej,wychowawczej oraz samowychowaniu 

6. Gdzie szukać pomocy, gdy zdarzają się problemy? 

7. Kobiecość i męskość

8. Dojrzewanie, czyli u progu dorosłości

9. Raz euforia, a raz smutek, czyli o chwiejności emocjonalnej nastolatków 

10. Już się zmieniam, staję się kobietą (dla grupy dziewcząt)

11. Czekają mnie zmiany, staję się mężczyzną (dla grupy chłopców) 

12. Żeński układ rozrodczy (dla grupy dziewcząt)

13. Męski układ rozrodczy (dla grupy chłopców) 

14. Co się ze mną dzieje? Pytania zadawane przez dziewczęta (dla grupy dziewcząt) 

15. Co się ze mną dzieje? Pytania zadawane przez chłopców (dla grupy chłopców) 

16. Rodzi się dziecko (dla grupy dziewcząt)

17.Rodzi się dziecko (dla grupy chłopców)

18. Sfera intymności – sferą bezpieczeństwa (dla grupy dziewcząt)

19. Sfera intymności – sferą bezpieczeństwa (dla grupy chłopców)


klasa VI

1. O budowaniu bliskich relacji w rodzinie

2. Jak mówić i słuchać, czyli o komunikacji w rodzinie 

3. Jak rozwiązywać konflikty? 

4. Jak wykorzystać czas wolny? O świętowaniu 

5. Czego jeszcze nie wiem, nie pamiętam...Powtórka z dojrzewania (dla grupy dziewcząt) 

6. Czego jeszcze nie wiem, nie pamiętam...Powtórka z dojrzewania (dla grupy chłopców) 

7. Nastolatka przed lustrem, czyli o urodzie i nie tylko (dla grupy dziewcząt)

8. Higiena i zdrowie nastolatka (dla grupy chłopców) 

9. Jedzenie wrogiem? Anoreksja i bulimia (dla grupy dziewcząt)

10. Zwycięstwo czy porażka, czyli jak spożytkować młodzieńczą energię? (dla grupy chłopców) 

11. Obrona własnej intymności (dla grupy dziewcząt) 

12. Obrona własnej intymności (dla grupy chłopców) 

13. Więzi koleżeńskie 

14. Radość z przyjaźni 

15. „Nie ma na tym świecie rzeczy doskonałych”, czyli o mediach elektronicznych 

16. Cyberprzemoc – jak się przed nią ustrzec?

17. Media a moje miejsce w świecie (dla grupy dziewcząt)

18. Media a moje miejsce w świecie (dla grupy chłopców)

19. Co się w życiu liczy? Plany małe i duże.

 

klasa VII

 

1. Dojrzałość, to znaczy... 

2. Rozwój fizyczny 

3. Zmiany psychiczne w okresie dojrzewania

4. Przekazywanie życia 

5. Mężczyzna i kobieta. Układ rozrodczy 

6. Czas oczekiwania 

7. Pierwsze kroki w szczęśliwe dzieciństwo 

8. Rozwój człowieka

9. Komunikacja w rodzinie 

10. Savoir-vivre, czyli zasady dobrego wychowania 

11. Pierwsze uczucia

12. Utrata wolności. Zagrożenia.

13. Uzależnienia behawioralne 

14. Ludzie drogowskazy 

 


 

WdŻwR okiem obiektywu

 


04.10.2017

Wymarzony dom i idealna rodzina – oto plastyczno-literackie wizje uczniów klasy IV i VI opracowane w miłej atmosferze przy dobrej muzyce na zajęciach wychowania do życia w rodzinie.

 

                        



11.01.2018

Zajęcia WDŻ w klasie IV-grupa chłopców były bardzo nietypowe, bo obfitowały w kulinarne popisy. Zrobione przez uczniów sałatki były pretekstem do ważnych rozmów.
Przy dobrze i zdrowo zastawionym stole przyjemniej i łatwiej porozmawiać o poważnych i trudnych sprawach.


               


08.02.2018

„Jak chcemy pracować na lekcji WDŻ” – wasze propozycje, wiele z nich wykorzystamy na naszych spotkaniach.

  • praca w grupach,
  • plakaty tematyczne,
  • tworzenie gier planszowych,
  • zabawy integracyjne,
  • filmy – oglądanie i nagrywanie,
  • lekcje w plenerze, pikniki,
  • lekcje prowadzone przez uczniów,
  • wprowadzenie elementów ruchu fizycznego,
  • tworzenie scenek teatralnych,
  • rozmowy i dzielenie się swoimi opiniami podczas wspólnego przygotowywania prostych posiłków.

2018.03.09

Sprawdzamy nasze umiejętności współdziałania w zespole. Okazuje się, że bardzo trudno jest być zgraną drużyną. Sukces gwarantuje dobre porozumienie i wiara w sukces. 


     

 


2018.04.05

Tym razem coś zupełnie innego i wyjątkowego. Klasa V zabrała się za budowanie "idealnego domu" z klocków Lego. To wielkie wyzwanie i pracochłonne przedsięwzięcie, którego efekty już niebawem zaprezentujemy.


     

 


2018.04.18

Klasa V zastanawiała się, co jest podstawą koleżeństwa. Oto efekty ich pracy.