Tablica w formie parawanu z wywieszonymi pracami projektowanych stron książek.

Książki 3D w wykonaniu uczniów klasy VII.

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025– Priorytet 3  klasa siódma pod kierunkiem wychowwcy, pana Rafała Zasańskiego, przygotowała ilustracje przedstrzenne do książek 3D.

Uczniowie zostali podzieleni na zespoły (grupy). Każdy zespół przygotował jedną stronę książki w formie przestrzennej (3D) do wybranej przez siebie pozycji bibliotecznej. Zaprojektowana strona zawiera trójwymiarową ilustrację, zaopatrzoną w cytat pochodzący z oryginału zapisany w formie tabliczki ze znakami polskiego alfabetu Braille’a.

Ilustracje zostały wykonane z wyciętych i ułożonych na warstwach arkuszy piankowych, połączonych klejem. Stworzona kompozycja przestrzenna ma pozwolić osobom niewidomym i słabo widzącym odczytać dotykiem obraz sceny pochodzącej z wybranej publikacji. Całość pracy zaopatrzona została w płytki zawierające fragment tekstu (cytat) zapisany w polskim alfabecie Braille’a.

Wykonane przez uczniów klasy VII kompozycje zostały zaprezentowane na holu pierwszego piętra. Projekt został wykonany na godzinch wychowawczych. W realizacji projektu wykorzystaliśmy następujące pozycje biblioteczne:

  • „Królewskie życie królów”, tekst: Małgorzata Strękowska-Zaremba, Łódź  2019,
  • Wojciech Widłak, „Orły nad Londynem. Z historii Dywizjonu 303”, Warszawa 2019,
  • Marek Oleksicki, Tobiasz Piątkowski, „Bradl”, t.1-2, Warszawa 2017.

Rafał Zasański