
Książki 3D w wykonaniu uczniów klasy VII.
W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025– Priorytet 3 klasa siódma pod kierunkiem wychowwcy, pana Rafała Zasańskiego, przygotowała ilustracje przedstrzenne do książek 3D.
Uczniowie zostali podzieleni na zespoły (grupy). Każdy zespół przygotował jedną stronę książki w formie przestrzennej (3D) do wybranej przez siebie pozycji bibliotecznej. Zaprojektowana strona zawiera trójwymiarową ilustrację, zaopatrzoną w cytat pochodzący z oryginału zapisany w formie tabliczki ze znakami polskiego alfabetu Braille’a.
Ilustracje zostały wykonane z wyciętych i ułożonych na warstwach arkuszy piankowych, połączonych klejem. Stworzona kompozycja przestrzenna ma pozwolić osobom niewidomym i słabo widzącym odczytać dotykiem obraz sceny pochodzącej z wybranej publikacji. Całość pracy zaopatrzona została w płytki zawierające fragment tekstu (cytat) zapisany w polskim alfabecie Braille’a.
Wykonane przez uczniów klasy VII kompozycje zostały zaprezentowane na holu pierwszego piętra. Projekt został wykonany na godzinch wychowawczych. W realizacji projektu wykorzystaliśmy następujące pozycje biblioteczne:
- „Królewskie życie królów”, tekst: Małgorzata Strękowska-Zaremba, Łódź 2019,
- Wojciech Widłak, „Orły nad Londynem. Z historii Dywizjonu 303”, Warszawa 2019,
- Marek Oleksicki, Tobiasz Piątkowski, „Bradl”, t.1-2, Warszawa 2017.
Rafał Zasański